петак, 11. фебруар 2011.

Rodoslov podrum Aleksandrovic


Rodoslov podrum Aleksandrovic 2006
Oplenac, Srbija

Alk. 13,5% vol
Cabernet sauvignon 60%, merlot 30%, prokupac 10%.

Vino Rodoslov sam sa nestrpljenjem ocekivao da probam i konacno mi se ukazala prilika na malom vinskom druzenju u jednom beogradskom restoranu. Hteo sam da ga probam iz dva razloga. Prvo, jer su mi rekli da je skupo, ne znam tacan podatak, ali mislim da je oko 35 evra. Drugo, zato sto na zadnjoj etiketi pise da je to zapravo autorsko vino enologa Vladana Nikolica, ciji mi se Trijumf svideo. Etiketa (prednja) mi se jako dopala, deluje jako mocno i stvarno sam ocekivao ozbiljno vino. Bilo je dekantirano oko pola sata( jer vise nismo mogli da izdrzimo). Vino je kristalno bistro, zagasite rubin boje, boje jednog ozbiljnog bordoa. Na mirisu u pocetku zatvoreno i malo cudno, mozda zbog Prokupca kojeg ne poznajem. Polako se otvara i deluje ozbiljno. Miris je kompleksan i sadrzi kupine, sljive i malo borovnica, ima tu i zemljanih tonova, ali iskreno ne tako cistih i razvijenih, ima suvog cveca i mirisa sume. Ovo kao da jos uvek nije evoluiralo dovoljno, deluje kompleksno, ozbiljno, ali mladalacko. U ustima je snazno, mocno, dzemasto, ali ostro. Vino ima jako suve i neprijatne tanine. Kiselina, alkohol i punoca su na mestu, ali ovi tanini su jako nekvalitetni i mislim da nece evoluirati vremenom i zbog njih je vino u nekoj vrsti disbalansa. Ne znam sta je tu bio problem, da li je grozdje brano prekasno ili je ekstrakcija trajala predugo. Mislim da sa baricima nije bilo problema jer je ovo vino dovoljno koncentrisano da podnese barik. `This wine is overdone` rekli bi Amerikanci. Stvarno mislim da se ovde preteralo, vino je taninsko, i nece vremenom dobiti na kvalitetu jer ovakvi tanini ne mogu dati nista dobro i vremenom mogu postati samo losiji. Nije sustina dobiti sto ekstraktivnije vec vino koje je u balansu. Izbalansirano, socno, meko, a mocno i snazno vino. Rodoslov nije takvo vino, presuvo je, ostro i deluje izuzetno mlado. Ovo vino sigurno ima svoju cenu, ali ona, realno, ne moze biti veca od 10 evra i ovo nije vino koje treba da bude broj 1 neke vinarije. Verujem da je to moglo bolje.

Ocena vina: 85

1 коментар:

  1. pristojno vino, nista ekstra, ali abnormalno skupo u odnosu na ono sto pruza. npr za duplo manje novca moze da se nadje pristojan Chateauneuf du pape i to u Srbiji - sa troskovima svih inspekcijski analiza, transporta, speditera, carina i ostalih nameta . Nemamo mi jos uvek takve autoritete i velicine u enologiji da bi neciji potpis opravdao toliku cenu, a ovo vino nije ni blizu tome

    ОдговориИзбриши