субота, 29. јануар 2011.

Jelic Mammoth Pinot Noir

Jelic Mammoth Pinot Noir 2007
Valjevo, Srbija

100% Pinot Noir


Iz podruma Jelic izlazi mnogo etiketa godisnje, ali evo jedne za koju smatram da je ubedljivo najbolja. Ovaj pino je odlezavao dvanaestak meseci u baricima od verovatno srpskog hrasta. Karakterise ga prava pino boja, rekao bih joste mlada, za sada veoma simpaticno. Na nosu vocno, visnjice, tresnje i jagode, ali tu je i hrast,.. pa da,.. srpski. A zasto srpski? Zato sto nasi pinteri nisu dovoljno savesni ili strucni i uvek je lako prepoznati njihovih ruku delo. Na nosu se kod ovog vina diskretno oseti nedovoljno zrela i nedovoljno plemenita aroma hrasta. A to se u vinu desi kada hrastove duge nisu dovoljno dugo `sazrevale` i bile pod uticajem spoljasnjih vremenskih uslova ili kada se proces tostiranja uradi kako ne treba. U ovom vinu to ne dominira, ali je prisutno i treba cestitati vinaru sto je barem los uticaj drveta uspeo da svede na minimum. Takodje, treba reci da se samo na osnovu mirisa vina moze reci da je veoma mlado i da mu tek predstoji sazrevanje u boci da bi pokazalo svoj pravi potencijal. Na ukusu je fino izbalansirano, tanini su somotasti, vino je socno, a kiselina daje zivahnost i svezinu. Solidna zavrsnica. Mislim da ce ovo vino za godinu dana u boci biti fantasticno.Cena je cini mi se oko 1500 do 1700din, sto je ipak malo jaca cena  za ovaj kvalitet vina.
Ocena: 87 poena

8 коментара:

  1. Dopadaju mi se Tvoji prikazi! Posebno u ovom poslednjem, interesantna analiza negativnog uticaja drveta.. Blog bi trebalo da bude pravo osvezenje na nasoj web 2.0 sceni, jer je veoma retko moguce na naesm jeziku procitati strucne degustacije vina. Radujem se narednim prikazima. Link "robert jordan" bi mogao da sadrzi vise informacija o autoru. Pozdrav Branislav

    ОдговориИзбриши
  2. Odlican opis bez slatkorecivog udvaranja proizvodjacima treba vise ovakvih tekstova
    Pozz
    Bistro La Mer

    ОдговориИзбриши
  3. izgleda da nismo pili isto vino, mammoth koji sam ja probao pre godinu dana je više licio na slovenacki cvicek, nego na ozbiljan pinot noir. Istina bez prepoznatljivih mana, ali prilicno neprijatan za pice, vino koje bih preporucio samo kao primer sta ne treba piti za 1500+ dinara. nisam se tad upustao u detaljniju analizu, ali cu posle oakvog komentara sigurno otvoriti jos jednu bocu, nemoguce da sam isto vino doziveo toliko dugacije

    ОдговориИзбриши
  4. dugujem izvinjenje, flasa koju sam probao prosle godine bila je iz 2006, sve sto sam rekao u prethodnom komentaru ne moze se pimentiti na mammoth iz 2007, u pitanju je sastvim drugacije vino

    ОдговориИзбриши
  5. Анониман6. март 2011. 13:00

    Pored toga sto znate koliko ja susim hrast na otvorenom i vidim koristite teske optuzbe na moj racun sada vam kazem pinot 2007 nije odlezao u barrique buradima bacvarije "Tomovic" i ja nisam izvesni nego imam ime i prezime i sve vase tvrdnje je moguce proveriti i raspitajte se koja burad su u pitanju.Takodje vas pozivam u posetu da na licu mesta potvrdite vasa uverenja koja su krajnje tendeciozna u najmanju ruku bezobrazna .I na kraju da znate da je prva isporuka kod "Jelica" iz moje proizvodnje dosla 2009. Takodje javite se da organiujemo sastanak sa advokatima bacvarijatomovic@gmail.com Tomovic M.Ivan

    ОдговориИзбриши
  6. Gospodine Tomovicu veliko hvala sto ste se javili i sto ste mi dali pravu informaciju i ja cu to ako se slazete u najkracem roku da ispravim. Ovo je blog na kojem ja iznosim svoje misljenje i komuniciram s jednim krugom ljudi. To ni u jednoj demokratiji nije zabranjeno. Blog = misljenje, kao sto vidite ne samo moje. Ja nisam izneo teske optuzbe na vas racun vec svoje misljenje. Jedino u cemu sam pogresio jeste da sam pretpostavio, i ne samo ja, da je to vino odlezalo u vasim bacvama. To sam pretpostavio jer sam u masi srpskih vina osetio isti karakter, po mom misljenju los karakter. I za neka od tih vina su mi direktno proizvodjaci rekli da su iz burica koje ste vi radili. Na osnovu toga sam povezao stvari i pretpostavio i bio ubedjen da su to vase bacve, i nisam bio jedini. Na zalost ja ne mogu da zovem svakog proizvodjaca i pitam svaki detalj vezan za njihova vina jer za to nemam vremena i zato sto im ne verujem jer u principu svako od njih moze da mi kaze da je njihovo vino lezalo u najboljem i najskupljem novom francuskom hrastu. Dakle, tu sam pogresio jer sam to pretpostavio na osnovu ranijih iskustava i pretpostavki jos nekih vinara. Ja nisam cuo ni za jednog drugog proizvodjaca iz Srbije i ne znam da li ih uopste ima. Teska optuzba, kako vi kazete, je to sto sam rekao da ste vi `los pinter`, ali gospodine to je moje misljenje. A to moje misljenje je steceno na osnovu svega onoga sto sam probao, a receno mi je da je iz vasih burica. Takodje, slusao sam price proizvodjaca vina ili enologa sa standova koje sam posecivao na sajmovima o problemima koje oni imaju sa vasim buricima i slusao njihove komentare. Ne zelim da ih pominjem da ne bismo usli u polemiku. U dalju polemiku o tim proizvodjacima necu ulaziti jer to nije tema ovog bloga. Nisam pricao sa svima nego sa nekima od vasih klijenata, probao vina i nisu mi se bas dopala i na osnovu toga doneo zakljucak i stekao neko misljenje. Ja se pre svega vama duboko izvinjavam jer sam izneo netacan podatak, pa onda i svima drugima koji prate ovaj blog. Blog i vasi komentari za to i sluze da se pokaze pravo stanje i istina o vinima i svi vi ste tu da u tome pomognete. Nisam znao da je podatak netacan, zaista sam bio ubedjen da su bacve vase. Nije to jedina greska koju sam napisao, bilo ih je jos i mozda ce ih biti, ali nikada namerno. Ponavljam, sve sto napisem je moje misljenje i trudim se da iznesem tacne podatke. Ja nemam vremena da proverim apsolutno svaku informaciju i nije ovaj blog moje zanimanje, nego moje misljenje, ja ovo radim usput kao sto se i svaki drugi blog radi, kad imam vremena. Ali ono sto mi se nikako ne svidje jeste vas jako agresivni ton, pretnje tuzbama i nepristojan jezik vaseg komentara kojeg nisam hteo da objavim, niti cu tako nesto objavljivati. Ja ne zelim da ulazim u rasprave o znanju vasem i mojem. O proizvodnji hrastovih burica vi bi trebalo i verovatno vise znate od mene. Vasem pozivu se nazalost necu odazvati jer nemam vremena, jako malo vremena godisnje provedem u Srbiji i vec za koji dan putujem na juznu hemisferu zbog svog posla. Jos jednom vam se izvinjavam i zelim sve najbolje.

    ОдговориИзбриши
  7. Postovani vinski kriticari, uzivaoci ....
    Da ne biste nagadjali sta i kako je radjeno kod ovog pinoa evo nekoliko informacija iz prve ruke:
    vino je odlezavalo u francuskom i srpskom hrastu, s'tim sto je vecinom koristen nov francuski hrast, a manjim delom srpski novi i srpski godinu dana koristen. burad od srpskog hrasta nije radio gdin Tomovic i pre bi se moglo govoriti o specificnom nego losem uticaju srpskog hrasta.
    kada budete u zemlji imate otvoren poziv da budete gost vinarije.
    svako dobro.

    ОдговориИзбриши